Det gode digitale liv for børn og unge i Mariagerfjord Kommune

Dagtilbud og skole har sammen med forældrene ansvaret for at klæde børn og unge på til at kunne deltage aktivt i et samfund, hvor teknologier i stigende grad påvirker vores hverdagsliv, vores fællesskaber og vores samfund. Derfor ser vi digitale færdigheder og kompetencer, samt viden om teknologi som et grundvilkår for at kunne begå sig socialt, i relation til vores offentlige institutioner, på arbejdsmarkedet og ikke mindst som aktive demokratiske borgere. Vi ønsker derfor at sætte dannelse til det digitale liv på dagsordenen i dagtilbud og skole.

It-strategien er udarbejdet af en arbejdsgruppe bestående af repræsentanter fra dagtilbud og skole samt konsulenter fra Sekretariatet for Børn, Uddannelse og Arbejdsmarked.

Læs mere om den pædagogiske it-strategi for dagtilbud og skole.